SEO - optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani je dolgotrajen a izjemno učinkovit postopek povečanja prometa na vaši spletni strani.

Za vašo spletno stran ponujamo pregled in postavitev strategije optimizacije vaše spletne strani. 

“In most cases, the SEO will need four months to a year to help your business first implement improvements and then see potential benefit.”

– Maile Ohye, Developer Programs Tech Lead, Google

Kot lahko vidite, se temelj dobre optimizacije spletne strani začne z zagotavljanjem dostopnosti spletne strani tako imenovanim “pajkom” brskalnikov in se od tam pomika navzgor. 

Po MOZ lahko sledimo sedmim korakom do uspešnega SEO:   

  1. Dostopnost kode spletne stani “pajkom” brskalnikov,
  2. Prepričljiva vsebina, ki odgovarja iskalčevi poizvedbi,
  3. Ključne besede, ki so optimizirane za privabljanje iskalcev in iskalnikov,
  4. Odlična uporabniška izkušnja, vključno s hitro hitrostjo nalaganja in prepričljivim UX, 
  5. Vsebina, vredna skupne rabe, ki zasluži povezave, citate in razširitve, 
  6. Meta naslov, URL in opis za pridobivanje visokega CTR-ja (razmerje med prikazi vašega zadetka in dejanskimi kliki na zadetek),
  7.  Označevanje izrezka/sheme, da vaš zadetek (stran) izstopa v SERP-jih (Search engine result pages – rezultati iskanja v brskalniku).

Dostopnost spletne strani za "pajke" brskalnikov

Da bi vam brskalniki lahko dostavili najbolj relevantne vsebine, si morajo ustvariti neke vrste “imenik”. Ko uporabnik vpiše ključno besedo (iskalni termin) brskalnik npr. Google ne išče po vseh straneh, ki so postavljene na strežnikih celega sveta, ampak se obrne na svoj “imenik” ali index. To je smotrno iz vidika hitrosti dostave zadetkov (predlogov spletnih strani).

Brskalniki v splet pošljejo tako imenovane web crawlerje (web spiderje ali spiderbote). V slovenskem jeziku jih imenujemo spletni pajki, kar je zelo posrečena beseda, saj se v angleškem jeziku splet imenuje world wide web (ali www), kar prevedeno pomeni “svetovna mreža”. Po tej mreži se sprehaja naš “pajek” in iz spletnih strani pobira informacije, ki se njemu zdijo pomembne in ustvarja neke vrste imenik ali index.

Zato je izjemno pomembno, da pajkom dostavljamo prilagojene vsebine, ki omogočajo da se vsebina vaše strani pravilno indeksira in da za določen iskalni pojem (ključno besedo) uporabnik dobi najbolj optimalno prilagojene organske zadetke (to so povezave, ki jih brskalnik najde iz svojega indeksa).

Prepričljiva vsebina, ki odgovarja iskalčevi poizvedbi

Za indeksiranje spletne strani so pomembne stvari, ki jih kot uporabniki pravzaprav sploh ne vidimo. Spletnim pajkom moramo ponuditi dobro strukturirane vsebine, ki jih prepozna kot kakovostne in uporabne.

Zemljevid spletnega mesta pove Googlu, katere strani in datoteke so po vašem mnenju pomembne na vašem spletnem mestu, in ponuja dragocene informacije o teh datotekah. Na primer, kdaj je bila stran nazadnje posodobljena in vse različice strani v drugih jezikih. Uporabljamo tudi datoteko robots.txt, ki pajku sporoči kateri deli spletne strani so pomembni za indeksiranje. 

Optimizirane ključne besede

Že dolgo več optimizacija spletne strani za ključno besedno ne pomeni nasičenja besedila s konkretno ključno besedo. Google kot največji brskalnik redno izdaja posodobitve algoritma iskalnika. Vsaka taka posodobitev bolj in bolj daje prednost kakovostni vsebini in uporabniški izkušnji. 

Še vedno pa je dobra raziskava ključnih iskalnih pojmov za našo storitev eden najpomembnejših faktorjev. Skupaj z vami poiščemo ključne besede, ki vas in vaše izdelke ali storitve najbolje opisujejo. Uporabljamo sodobna orodja za raziskavo ključnih besed, ki nam povedo katere kjučne besede so pomembne za vašo panogo in pa tudi ali obstajajo kakšne ključne besede s katerimi bi lažje in hitreje prišli na prva mesta tako imenovanih organskih zadetkov. Po izboru ključnih besed se lahko lotimo naslednjih korakov.

Odlična uporabniška izkušnja

Če nekdo v Google vpiše iskalno besedo “servis pomivalnega stroja” in preko najdenih zadetkov pride v spletno trgovino z pralnimi stroji, je to slaba uporabniška izkušnja. Iskalec namreč ni našel tega kar išče. Podobno bi bilo, če bi tak iskalec prišel na spletno stran servisa za pomivalne stroje, na kateri ne bi bila navedena navodila, kako se kontaktira serviserja, za katere pomivalne stroje opravlja servis in podobno.

Vendar z vsebino Google stopa še korak dlje. Ocenjuje interakcijo uporabnika z vašo spletno stranjo. Ali ste motivirali uporabnika v nadaljnje raziskovanje na vaši strani. Ali se na vaši strani zadrži dlje kot pri konkurenci? Ali so jasno uporabljeni gradniki spletne strani? Uporabnika jasno peljejo k zaključku – pravim informacijam ali zaključku nakupa, poslanemu obrazcu za povpraševanje, itd.?

Pomemben del uporabniške izkušnje (user experience ali UX) je hitrost nalaganja vaše spletne strani. Hitrost nalaganja najlažje preverite z orodji kot je Googlov Page Speed Insights. Z njim lahko preverite tudi hitrost vaše spletne strani.

Izjemna in uporabna vsebina

Časi, ko smo morali izpolniti kvoto besed na stran spletne strani so mimo. Vaša vsebina ne sme biti le dobra, mora biti odlična! Predvsem mora biti tako pomembna, da bo vredna deljenja z drugimi uporabniki ali celo povezav iz drugih spletnih strani na vašo vsebino. 

Zunanje povezave (ali backlinks) so trenutno eden najbolj pomembnih dejavnikov kako Google gleda na vašo spletno stran. Torej nič lažjega! Več kot je zunanjih povezav, ki kažejo na vaše vsebine bolj ste relevantni Googlu, višje vas bo postavil v organskih zadetkih mar ne? Žal ne.

Kolikor je težko ustvariti povezave na vašo spletno stran… je Google hitro spregledal, da se dogajajo zlorabe z zunanjimi povezavami. Sedaj povezave dobro analizira. Analizira kakovost spletnih mest, ki kažejo na vaše vsebine in tudi njihovo tematiko. Ali je v povezavi z vašimi izdelki ali storitvami? Veliko spletnih mest je v zadnjih popravkih algoritma utrpelo velikanske izgube na SERP pozicijah.

Google se trudi vedno v ospredje postaviti uporabnika. Ali mu na vaši spletni strani dobro predstavite tematiko vašega posla? Ali ste vodilni strokovnjak glede na vsebine (ali druge relevantne spletne strani iz vaše branže kažejo na vašo spletno stran)? Ali na drugih spletnih straneh uporabljajo vaše citate? Ste omenjeni v drugih člankih?

Meta naslov, opis in URL

Meta oznake na ravni strani so odličen način za lastnike spletnih mest, da iskalnikom zagotovijo informacije o svojih spletnih mestih (Google gleda predvsem meta naslov in meta opis – ti so sestavni del prikaza vaše strani na strani z zadetki). Meta oznake se lahko uporabljajo za zagotavljanje informacij vsem vrstam odjemalcev in vsak sistem obdeluje samo meta oznake, ki jih razume, ostale pa ignorira.

Odlično oblikovani meta naslov in meta opis vam zagotavljata, da boste prej opaženi na straneh z rezultati iskalnika (SERP) in bodo prej kliknili na vaš prikaz kot prikaz vaše konkurence. To vam viša CTR (Click Through Rate – razmerje med prikazi vašega zadetka in dejanskimi kliki na zadetek) in brskalniku sporoča, da je vaša vsebina za iskalni pojem bolj relevantna.

Pomemben je tudi URL – točno ime mesta, kjer se na vaši domeni nahaja določena spletna stran. Prav tako je pomembna optimizacija fotografij na strani.

Označevanje izrezka/sheme

snippet

Ena najnovejših evolucij v SEO se imenuje snippet/schema markup . Ta nova oblika optimizacije je ena najmočnejših, a najmanj uporabljenih oblik SEO, ki so danes na voljo. Ko razumete koncept in način označevanja sheme, lahko svoje spletno mesto povečate na straneh z rezultati iskalnika (SERP). 

To so dodatne informacije iz vaše strani ali Google, ki povečajo vidnost vašega zadetka. Na sliki je primer, kjer se poleg rezultata strani prikaže tudi ocena na Google Bussines (zvezdice) -snippet in primer schema markupa kjer se na SERP prikaže več vsebine iz spletne strani.

Z uporabo snippeta in schema markupa se izjemo poveča vidnost rezultata, ki ju uporablja.

sl_SISlovenian