Oglaševanje na družbenih omrežjih

Oglaševanje na Facebooku in Instagramu je videti precej enostavno. Vsaj tako vam želi prikazati ponudnik oglaševanja. Ob vsaki objavi se pojavi “Boost” gumb, ki nekako implicira, da le z klikom na gumb dosežemo željene cilje.

A vsak, ki se je lotil oglaševanja preko družbenih omrežij ve, da je to daleč od resnice.

internet, social media, network-4463031.jpg

Facebook in Instagram oglaševanje za podjetja

Lahko se lotite oglaševanje z tako imenovanim boostanjem objav, a kmalu vsak ugotovi, da promet ne opravičuje vložka. 

Čeprav se z prihodom družbenih medijev komunikacija s končnim kupcem olajša, je v učinkovito marketinško oglaševanje še vedno treba vložiti precej dela in poznavanja psihologije kupca ter naprednih prodajnih tehnik.

Na kratko o marketinški strategiji oglaševanja

Preden stisnete na gumb “boost”, je treba v sodelovanju s prodajo podjetja (velikokrat je to ena oseba – zato je treba ohraniti objektivnost) pripraviti dober koncept sodelovanja. 

Kolegi moje generacije se spominjajo prodaje in marketinga pred razmahom digitalnega sveta. V prodaji je vključevalo veliko klicev, poti do strank, ozaveščanja o naših izdelkih in storitvah, ki so bili včasih okronani z nakupom ali podpisom pogodbe. 

Marketing se je ukvarjal z oglaševanjem v tiskanih medijih, pripravljanjem brošur in katalogov, sejemskih predstavitev,…

Pomemben korak je bil ohranjanje kontakta s kupci, ki je velikokrat vsebovalo prijeten čvek ali morda preveč rakij ob Donavi. Ko sem prvič v eni od mojih zaposlitev z direktorjem odšla v Srbijo do ključnih kupcev, sem bila osupla nad prodajno – marketinško strategijo, ki je vključevala hecanje ob dobri hrani in pijači, po tem pa sem vse, dobro podkrepljene in nezmožne voziti, odpeljala po hotelih na spanje.

Naslednji dan je bila nova pogodba podpisana. :O

Dobri stari časi so mimo.

 

Splet je naredil novega, informiranega, kupca

Včasih je bil prodajnik glavni vir informacij za vsakega kupca. Svetovni splet in družbena omrežja pa so to spremenila. Informacije so sedaj najlažje dostopne preko teh kanalov. Do prodajnika pride kupec praviloma dobro informiran.

Na strani www.daviesbdm.com najdemo zanimivo predstavitev spremembe tako imenovanih prodajnih lijakov. Na levi strani zastareli način in na desni nov način poti kupca do končnega nakupa (ali naročila – skratka konverzije). 

awareness – zavedanje (da nekdo prvič sliši za nas, našo znamko)

Interest – interes (s predstavitvijo smo vspodbudili interes kupca, da si ogleda našo ponudbo)

Desire – z marketinškimi prijemi in strokovnostjo na našem podroju smo vspodbudili željo po  naši ponudbi – kupec si tega, kar ponujamo želi

Act – zaključno dejanje nakupa, klica, podpis pogodbe, skratka to, kar imenujemo konverzija.

Izjemno pomembno je, da vstopimo v prvi del raziskovanja stranke. Ker se stranke sedaj večinoma informirajo preko spleta, je izjemnega pomena VSEBINA.

Organsko to naredimo z objavami, ki predstavljajo naše podjetje, blagovno znamko, izdelek (awereness) in z objavami, ki razlagajo potencialnemu kupcu, kako si lahko rešijo svoj “problem” z nakupom tega, kar ponujamo.

S plačanim oglaševanjem pa podpiramo naše udejstvovanje na spletni strani in na družbenih omrežjih. 

Plačljivo oglaševanje na Facebooku in Instagramu

Zavedati se moramo, da je najbolj učinkovito pošiljanje potencialnega kupca po marketinškem lijaku. S prvo kampanjo ga osvestimo, da naša ponudba sploh obstaja (awereness). Ko nas spozna, mu vzpodbudimo interes (consideration) za naše izdelke. Odgovorimo na vprašanje – ZAKAJ naš potencialni kupec potrebuje to, kar ponujamo?

 Z nakupom (ali kar koli določite za cilj – lahko je tudi klic, oddaja povpraševanja,…) se zaključi prvi cilj naše kampanje – konverzija.

Toda tukaj se razlikujejo uspešni prodajalci od povprečnih. Cilj ni le zaključiti konvezije, temveč iz kupca ustvariti zvesto stranko (loyalty), ki bo na koncu tudi vaš najboljši “zaposleni” v marketingu – zagovornik in promotor vaše ponudbe.

Najmočnejše marketinško orodje je zadovoljna stranke, ki verjame v vaš izdelek ali storitev (advocacy)!!

Word of mouthpriporočila so najboljše orodje za širitev zavedanja (awereness) o vaši ponudbi.

 

Meta Business Suite in Business Manager

Meta (Facebook) Business Manager (in novejša verzija Business Suite) je orodje za Facebook in Instagram oglaševanje in objave (ter statistiko). Kakor smo že govorili, je Meta lastnik Facebooka in Instagrama in ima tako orodje za združeno oglaševanje na obeh platformah.

 Prednosti uporabe Business Managerja so:

  • urejanje dostopov na enem mestu
  • upravljanje z oglasi na enem mestu
  • kreiranje novih oglaševalskih računov, Facebook poslovnih strani ter pixlov in cAPI (za merjenje konverzij).
  • verifikacija domene
  • upravljanje z integracijami

Facebook Pixel oz. nova verzija za spremljanje konverzij cAPI

Natavitev merjenja konverzij omogoča učinkovito merjenje oglaševanja in njegovo optimizacijo. Izjemno pomembna pa je pri remarketingu (ustvarjanje občinstva po meri).

Pixel deluje na osnovi piškotkov, cAPI pa je novejša verzija pošiljanja podatkov, ki se pričenja počasi implementirati v oglaševanje. Trenutno se priporoča uporaba obeh, a se Pixel počasi poslavlja.

Struktura Facebook kampanje

Prvi nivo – cilj kampanje

Preden ustvarite oglas, najprej razmislite, kakšni so vaši poslovni cilji. Pomembno je vedeti, kaj želite doseči, da izberete pravi cilj. Vaš oglaševalski cilj je tisto, kar želite, da ljudje storijo, ko vidijo vaše oglase. Na primer, če želite svoje spletno mesto prikazati ljudem, ki jih zanima vaše podjetje, lahko ustvarite oglase, ki spodbujajo ljudi, da obiščejo vaše spletno mesto. Oglejte si tri širše kategorije ali cilji, pod katere lahko spadajo vaši cilji:

Awareness (zavedanje, prepoznavnost)

Cilji, ki ustvarjajo zavedanje (awareness) za vaš izdelek ali storitev. Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke pomeni, da ljudem poveste, kaj naredi vaše podjetje dragoceno. Z uporabo cilja prepoznavnosti blagovne znamke (Brand Awareness) lahko ustvarite kampanjo, ki ljudem v željenem okolju izpostavlja vašo ponudbo.
Cilja, katera je možno izbrati so
Brand awareness in Reach.

Consideration (interes)

Cilji, zaradi katerih ljudje razmišljajo o vašem podjetju in poiščejo več informacij. Z uporabo cilja prometa (Traffic) lahko ustvarite kampanjo, ki spodbuja ljudi, da obiščejo vaše spletno mesto, da bi izvedeli več.
Cilji, katere je možno izbrati so Traffic, Engagement, App installs, Video views, Lead generation, Messages

Conversion (zaključek prodajnega procesa – npr. nakup)

Cilji, ki spodbujajo ljudi, ki jih zanima vaše podjetje, da kupijo ali uporabljajo vaš izdelek ali storitev. S ciljem prometa v trgovini (Store traffic) lahko ustvarite kampanjo, s katero boste potencialne stranke spodbudili k nakupu v spletni ali fizični trgovini.
Cilji, ki jih je možno izbrati so Conversions, Catalog sales, Store traffic.

Drugi nivo - nastavitve nabora oglasov (Ad Set)

Ena kampanja ima lahko več naborov oglasov, prav tako ima lahko nabor oglasov več oglasov.

Na drugem koraku nastavimo:

  • Proračun in razpored (Budget and schedule)
  • Cilnjo skupino (Audience)
  • Umestitve (Placements) – kje se bo oglas prikazoval (Facebook in/ali Instagram na različnih lokacijah – FB/IG feed, IG reels, FB/IG Story,…)
  • Nastavitve optimizacije in prikazovanja

Tretji nivo - nastavitve oglasa (Ad)

Na zadnjem koraku določimo obliko oglasa. Izbiramo lahko med:

  • slikovni oglas
  • video
  • zbirka (Carousel)
  • Kanvas (Fullscreen Mobile Experience)
Glede na izbrano dodamo kreativo in besedilo, ter določimo povezavo na katero želimo preusmeriti obiskovalce.
 

Postopek kreacije oglasa je tukaj res na hitro opisan. Še veliko je za povedati o ciljanju skupin in o strategijah postavljanja oglasov. Če vas zanima več o tej temi, nam pišite na digitalni@manever.si. Organiziramo tudi izobraževanja za naše stranke – individualno ali skupine. 

Če pa želite, da se lotimo vašega oglaševanja mi, pa se z veseljem pogovorimo o vaših željah in zahtevah.

sl_SISlovenian