Kako napisati dobro besedilo za spletno stran?

Kako napisati dobro besedilo za spletno stran?

1. Ključne besede

V naprej razmislite okoli katere besede se bo vrtel vaš prispevek za spletno stran. Določite glavno ključno besedo in nekaj pomožnih. Vključite jih v naslove in besedilo. A pozor! Ne prenasičite besedila s ključnimi besedami. Glavna ključna beseda naj se v kratkem sestavku (300 besed) pojavi približno tri do štiri krat. V daljšem pa sorazmerno več.

2. Naslovi

Uporabljajte  naslove v besedilu. Od glavnega naslova pa vse do 3 podnaslova – če je potrebno. Podnaslovi so potrebni, če je besedilo daljše od 300 znakov. Jaz priporočam besedila, ki so zgrajena s vsaj 2 podnaslovoma.

Glavni naslov (H1) je vedno samo eden, podnaslovov je lahko neomejeno.

V naslovih uporabljaj (ne preveč!!) besede, ki so ključne za namene iskalnika.

3. Besedilo

Število znakov v besedilu

Tekst naj ima vsaj 300 besed (300-500 besed za produktne strani in novice). Stavki naj bodo največ dvozložni. Pomislite na svojega uporabnika, besedilo mora biti primerno vaši ciljni skupini – predvsem uporabljajte jezik, ki ga bo uporabnik lahko razumel. Stavki naj ne bodo predolgi.

Odstavki

Nihče ne mara dolgoveznega teksta, še posebej je to značilno za uporabnike spleta. Vaši odstavki naj bodo primerne dolžine. Praviloma opisujemo neko podtemo v enem odstavku. Ko se podtema spremeni, naredimo nov odstavek.

Naštevanje

Poleg podnaslovov je naštevanje odličen pripomoček za lažjo berljivost teksta. Uporabljajte ga, za naštevanje (npr. katere storitve ponujate, različni nasveti za uporabnike,…). Včasih je odličen na začetku daljšega teksta, kot povzetek besedila.

Prehodne besede

Prehodne besede služijo pomembni funkciji v vašem pisanju, kar bralcem olajša pozornost, da se premikajo z vami od teme do teme.

Nekateri primeri teh besed so prikazani spodaj. Uporabljamo jih npr.:

ko izražamo kontrast:

  • Čeprav
  • Vendar pa
  • V nasprotju
  • Kljub temu

ko primerjamo:

  • V primerjavi z
  • Na podoben način
  • Podobno kot
  • Tako kot
  • Prav tako

ko izražamo vzrok:

  • Skladno s tem
  • Kot rezultat
  • Zaradi
  • Zato

Aktivni glas

Uporabljajte stavke, ki vključujejo osebo. Najlažje to opišem na primeru:

Pravilno: Naše podjetje je novembra preselilo stranko.

Neprimerno: Stranka je bila preseljena v novembru.

4. Vsebina

“Last but not least” rečejo Angleži. Čeprav o tem pišem nazadnje pa postaja vsebina eden najbolj ključnih kriterijev v določanju relevantnosti teksta glede na ključno bedeso.

Mimo so časi, ko so nekateri naključno polnili svoje strani z besedilom, ki skorajda ni imel nikakršnega smisla, še manj pa je bil v pomoč uporabnikom. Google kot največji search engine (iskalnik) daje vedno večji pomen kakovostni in unikatni vsebini. Ne bodite prepisovalci, ampak ustvarjajte svoje vsebine, ki morajo biti… ne dobre, ampak izjemne.

Razumem, da vsak tekst ne more biti izjemen (ali pač? :D), vendar vam polagam na srce.. potrudite se, razmislite komu pišete, prilagodite svoj »glas« vašim uporabnikom in jim rešite problem. Da bodo vašo stran zapustili  informacijo, ki jo iščejo. Zato s bodo k vam po le-te znova vrnili

Pusti komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

sl_SISlovenian