Upravljanje družbenih omrežij
Za vas zastavimo cilje, grafično zasnovo in glas komunikacije preko družbenih profilov (na Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube in ostalih), da lahko z upravljanjem družbenih omrežij nadaljujete sami.
Ali pa prevzamemo celotno komunikacijo v dogovoru z vami. Podpiramo in večamo vašo prodajo, spremljamo kazalnike uspešnosti in vam vsak mesec pripravimo poročilo o uspešnosti.
Wikipedija definira družbena omrežja takole:
Družbena omrežja (mediji) so interaktivne tehnologije, ki omogočajo ustvarjanje ali izmenjavo/izmenjavo informacij, idej, interesov in drugih oblik izražanja prek virtualnih skupnosti in omrežij. Medtem ko se zaradi široke palete storitev družbenih medijev, ki so trenutno na voljo, obstajajo izzivi glede definicije družbenih medijev, obstaja nekaj skupnih značilnosti:
- Družbeni mediji (FB, IG, Twitter, Youtube,..) so interaktivne internetne aplikacije Web 2.0.
- Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki – kot so besedilne objave ali komentarji, digitalne fotografije ali videoposnetki ter podatki, ustvarjeni z vsemi spletnimi interakcijami – je pogoj obstoja družbenih medijev.
- Uporabniki ustvarijo posebne profile za spletno mesto ali aplikacijo, ki jih oblikuje in vzdržuje organizacija družbenih medijev.
- Družbeni mediji pomagajo pri razvoju spletnih družbenih omrežij, tako da povezujejo profil uporabnika s profilom drugih posameznikov ali skupin.
Kaj so družbena omrežja (social media)?
Da poenostavim definicijo iz spleta. Neko podjetje ustvari platformo, ki spodbuja medsebojno komunikacijo posameznikov, ki v ta namen na tej platformi ustvarijo tako imenovan profil.
Profil predstavlja glas posameznika na platformi. Iz socialnega in psihološkega vidika je tukaj veliko možnosti za debato kako se ljudje predstavijo skozi svoj profil. Definitivno pa skozi njega izpolnjujejo neke svoje osebne potrebe.
Posebnost družbenih omrežij in bistvena razlika od portalov z novicami je to, da vsebino ustvarjajo sami uporabniki preko profilov, ki jih odprejo na določenem omrežju.
Tukaj si lahko ogledate statistični pregled najbolj priljubljenih družbenih omrežij v Sloveniji v oktobru 2021.
Debata o tem, ali je to prednost ali pomankljivost teh omrežij, je verjetno spet čisto tretja tematika.
Mi se bomo usmerili v to, kako lahko družbena omrežja izkoristimo za promocijo našega podjetja, blagovne znamke ali pospešite prodajo vaših izdelkov in storitev.
Če ste ali niste oboževalec Facebooka, ste zagotovo že slišali zanj. Ker če niste, me resno zanima za katerim kamnom na svetu živite (predvsem zaradi tega, ker bi občasno tudi sama tam želela kupiti parcelo). Moja skoraj 80 letna mama, ki je bila ves čas v paniki, kaj groznega o njej objavljam na “totem Fejsbuku”, mi je pred meseci omenila, da si bo tudi sama ustvarila profil in jaz sem od šoka obnemela. Ok, prišel je tudi do nje :).
S tole anekdoto vam želim opisati kakšno moč dosega ima ta velikan družbenih medijev. Če izdelke ali storitve ponujate končnim kupcem, se praviloma ne morete izogniti predstavitvi podjetja na FB. Dosega predvsem “starejšo” populacijo, ki ima praviloma največjo kupno moč in s tem je tukaj potencial prodaje največji.
Po raziskavi napoleoncat.com Je največji delež uporabnikov v starostnem obdobju od 25 do 24 let, sledi jim starostna skupina od 35 do 44. Razmerje mod moškimi in ženskami je približno enako.
59,5% vseh Slovencev uporablja to družbeno omrežje (med njimi je zdaj morda tudi moja mami).
Pri odločitvi katera in če sploh katera omrežja izbrati za komunikacijo s kupci in potencialnimi kupci so te statistike ključnga pomena. Zelo dobro morate poznati profil vašega kupca. Tukaj vam lahko pomagamo mi. Vprašamo vas prava vprašanje in z vami ustvarimo izhodišča za učinovito komunikacijo preko družbenih omrežij.
Poznamo organske in plačljive objave na FB. Organske objave (tukaj vključujemo fotografije, video posnetke in storyje) so tiste, ki jih brezplačno objavljate na vašem FB zidu. Ampak ali ste vedeli da je doseg organskih objav padel na 2%? To pomeni da le približno 2% vaših followerjev (sledilcev) vidi objavo na vašem Fb zidu.
Seveda gre vse v prid plačanega oglaševanja. Money rules the world ali kako se že reče…
Kaj pravi Wikipedia o Instagramu?
Instagram je ameriško družbeno omrežje za izmenjavo fotografij in videoposnetkov, ki sta jo ustanovila Kevin Systrom in Mike Krieger. Aprila 2012 je podjetje Meta, Inc. pridobilo storitev za približno 1 milijardo USD v gotovini in delnicah.
Kdo pa je Meta, inc. boste vprašali? 😀
Meta je čisto sveže ime za naše prijatelje na Facebooku. Iz izmenjave mailov med lastnikom Markom Zukerbergom in enim od vodilnih zaposlenih izvemo, da je so Instagram smatrali za grožnjo Facebooku in se zato odločili za nakup.
In zato sedaj obe družbeni omrežji z lahkoto upravljamo preko ene FB aplikacije.
[sarkazem] Hvala Mark za monopolizacijo oglaševanja! [sarkazem off].
Med tem ko Instagram prikazuje približne enako razmerje med spoloma uporabnikov, torej približno pol – pol, se malce razlikuje v procentu demografskih skupin. Po statistiki jo večinoma uporablja starostna skupina od 18 do 34 let, torej malce mlajši uporabniki kot pri Facebooku.
Instagram je med drugim tudi bolj slikoven ter se za komunikacijo preko njega odločamo le, če zmoremo podpreti objave z močnim slikovnim in ostalim grafičnim materialom.
Med tem ko FB podpira vstavljanje povezav na spletno stran pri vsaki objavi, ste v IG omejeni na vstavljanje povezave v glavi IG strani (IG bio) in v story. Obstajajo še določeni kreativni načini objavljanja povezave v večini primerov pa boste morali za objavo povezave na vašo spletno stran plačati.
LinkedIn poslovno družbeno omrežje (B2B)
LinkedIn je družbeno omrežje, ki se osredotoča na poklicno mreženje in razvoj kariere. LinkedIn lahko uporabite za prikazovanje svojega življenjepisa, iskanje zaposlitve in izboljšanje svojega poklicnega ugleda z objavljanjem statusev in interakcijo z drugimi ljudmi.
Med tem ko so ostali družbeni mediji bolj naravnani na B2C (torej v prodajo končnim uporabnikom), se LinkedIn uprablja predvsem za mreženje med podjetji.
Na LinkedIn imajo odprte profile podjetja in posamezniki. Podjetja obvavljajo vsebine, ki višajo njihov ugled, predstavljajo svoje storitve in produkte, osebe pa se predstavijo kot strokovnjaki na svojem področju.
LinkedIn je odlično orodje za iskanje idealne zaposlitve, namenjeno pa je predvsem grajenju ugleda podjetja – da tako dobi dobre kupce in lahko izbira med odličnimi kdari, ki se predstavljajo na tej družbeni platformi.
Seveda LinkeIn ni izjema, za dobro vidnost vaših objav ali pravi kontakt boste morali plačati. A že smiselna in strateška uporaba brezplačnih funkcionalnosti lahko privede do velikega uspeha.
Svetujemo vam glede strategije vstopa na LinkedIn ter vam pomagamo odpreti profil, lahko vam pomagamo pri pisanju vsebin in grafični podobi podjetja na tem družbenem omrežju. Če boste kdaj želeli oglaševati svoje podjetje, pa vam z veseljem predstavimo možnosti in pripravimo oglaševalsko kampanjo.
Youtube
YouTube že dolgo ni več le portal za objavljanje smešnih posnetkov vaše mačke, ampak se je razvil v mogočen družbeni medij, ki je vir dohodka mnogim in je poskrbel za nov opis delovnega mesta. Ko mi je sin pred pol leta zmagoslavno oznanil, da bo “Jutubar” sem ogorčeno zavijala z očmi. Moje upanje, da bom mela enega sina avtomehanika in enega keramičarja, se počasi sesuva kot hiška iz kart… Sedaj iam naša mladina nove idealne poklice. Med tem, ko smo mi sanjali o policajih, veterinarkah in zdravnikih, se naši mladi obračajo k zvezdam Youtuba in TikToka, ki nam gradijo novodobne potrošnike in spreminjajo marketinške pristope prihodnosti.
Kakovostno mreženje na YouTube-u je mogoče vzpostaviti na več načinov. Nekateri med njimi so:
- Redno objavljanje kakovostnih videoposnetkov. To ohranja zanimanje tistih, ki so naročeni na vaše videoposnetke, in vas pomaga uveljaviti kot avtoriteto na vašem področju.
- Pridobivanje naročnikov. Prosite ljudi, naj se naročijo na vaš kanal in ga dodajo med priljubljene videoposnetke. Naredite enako za druge.
- Prijateljevanje z drugimi na vašem področju. Podobno kot na Facebooku, lahko pošiljate prošnje za prijateljstvo na YouTubu.
- Odgovarjanje na komentarje. Tako kot drugim uporabniki družbenih medijev je ljudem všeč, ko odgovorite na njihove komentarje.
Sodelujemo z izjemnimi mladimi fotografi in snemalci, ki vam lahko pomagajo pri snemanju kakovostnih videposnetkov. Pripravimo scenarij snemanja, izvedemo snemanje in produkcijo videa. Z vami se pogovorimo v vaših željah in ciljih ter vam izdelamo okvirno ponudbo.